Diplomatura Moveo – Pla d’Estudis
Escola de teatre físic a Barcelona

- 1er curs: Iniciació (750 hores)
- 2n curs: Avançat (750 hores)
- Formació intensiva a temps complet
- Metodologia pràctica amb èmfasi en la creació i la interpretació
- Títol propi d´estudis professionals en teatre físic
- 1er curs: Iniciació (750 hores)
- 2n curs: Avançat (750 hores)
- Formació intensiva a temps complet
- Metodologia pràctica amb èmfasi en la creació i la interpretació
- Títol propi d´estudis professionals en teatre físic
A la nostra escola de teatre a Barcelona, oferim una formació integral en arts escèniques i teatre físic, orientada a desenvolupar tant la tècnica com la creativitat dels actors.
Els nostres cursos de teatre se centren especialment en el teatre físic i el mim corporal, proporcionant una base sòlida per als que volen explorar noves formes d’expressió escènica.
Si busques classes de teatre que et preparin per a una carrera artística, Moveo t’ofereix un espai per créixer i crear.
Pla d'estudis del curs de teatre físic:
Assignatures troncals (85%)
Tècnica
Durant l'assignatura de tècnica, l'alumnat estudiarà els elements que permeten el control del cos i de la seva expressió.
Es treballen l'articulació corporal, desequilibris, col·locació del pes en l'acció, orientació del cos en l'espai, dinamo-ritmes i textures corporals, el frasejo corporal, moviments de contradicció, translacions i compensacions, baixades, marxes, desplaçaments, així com la combinació de tots aquests elements.
Repertori
Gràcies a l'estudi de peces i figures, l'alumnat treballa la connexió entre tècnica i interpretació, i avança cap a un coneixement i una comprensió profunda del mim corporal dramàtic.
L'estudi del repertori clàssic i modern es fa al llarg de l'any i dona lloc a presentacions regulars en el si de l'escola. A través de peces, figures i marxes, l'alumnat es posa en situació d'interpretació enfront d'una escriptura corporal complexa essencial per a una formació en teatre físic.
Improvisació
La improvisació es treballa en diferents modalitats, en solitari, en duo o en grup: a partir d'una situació dramàtica, d'una consigna tècnica que serveix de punt de partida per a una exploració del moviment o bé com un espai obert per a dibuixar un retrat físic d'un sentiment o d'una situació.
L'assignatura d'improvisació també permet desenvolupar metodologies per a generar materials durant els processos creatius.
Composició
La composició agrupa l'estudi dels principis que ajuden l'alumnat a organitzar i desenvolupar els seus processos creatius.
És un camp d'estudi molt vast que engloba els elements següents: composició de la frase corporal, articulació dramàtica, combinacions de diferents elements escènics (text, música, etc.), relació espacial i causalitats, regles de transposició d'una acció, ‘metaforizació’ del moviment, utilització dels objectes i accessoris, metodologies i principis de dramatúrgia
Pràctiques de creació
Durant els mesos de maig i juny el treball s'orienta cap a la creació d'un espectacle de teatre físic que permet la posada en pràctica dels principis i elements estudiats durant l'any.
L'espectacle és dirigit pel professorat de l'equip Moveo, i tot l'alumnat participa activament en el procés creatiu, així com en tots els aspectes de la creació de l'espectacle. Aquest pot prendre diferents formis: donis de l'adaptació física d'una obra literària o cinematogràfica fins a la creació d'un espectacle a partir de revoltis físiques.
Cada nivell conclou amb la presentació pública de l'espectacle en un teatre.
Assignatures Complementàries (15%)
Entrenament físic
Es treballen diverses tipologies d'exercicis i propostes de joc, amb l'objectiu de multiplicar les possibilitats físiques dels cossos i trobar vies de moviment a través de la imaginació i el joc i no de manera mecànica.
Al mateix temps, es guia a l'alumnat en l'enfortiment i agilitat del cos perquè la seva voluntat d'acció corporal no sigui limitada i que s'aprengui a invertir l'energia justa en allò que és necessari. Finalment, s'abordaran les bases de tècniques acrobàtiques de terra.

Dansa Contemporània
A través de diferents tècniques de moviment (Flying low, reléase, manipulacions, etc.), es treballa per aconseguir un cos obert i disponible, flexible als canvis i adaptable a l’espai i temps compartit.
A través de frases de moviment, es posen en pràctica les mecàniques trobades construint recorreguts que viatgen per l’espai. Amb eines de contact i altres tècniques, es treballen diferents possibilitats que dos o més cossos puguin compartir els pesos, el temps i l’espai, movent-se des de la trobada dels punts de contacte i l’escolta de les direccions del cos.

Entrenament Actoral
A partir del treball de Jacques Lecoq, s'experimentarà el joc corporal individual i la relació de cadascun/a amb l'altre, amb el grup i amb l'espai, sempre des del punt de vista de l'observació de tot allò que ens envolta.
El desenvolupament de l'escolta, la disponibilitat i el nivell de tensió corporal. A través dela improvisació, treballarem la presència escènica del personatge i les seves actituds.

Tècnica vocal
Es treballen 4 blocs diferenciats:
- El so i l'imaginari: treball de consciència, alliberament i desbloqueig per a ampliar les possibilitats respiratòries (i per tant vocals i interpretatives).
- La paraula i el sentit: treball de presència, relació i desig de comunicar.
- La intenció i la veu creativa: joc escènic i exploració dels registres expressius.
- La veu i el cos al servei d'un text: aplicació de l'aprenentatge en el material textual proposat

Sessions teòriques
Encara que la formació és essencialment una formació pràctica, l'alumnat de la diplomatura es beneficia dins de les hores lectives de sessions teòriques.
Aquestes sessions poden ser:
- Temes relacionats amb el mim corporal i la seva història
- Articles i debats que permeten a l'alumnat reflexionar i comprendre el seu procés d'aprenentatge
- Sessions obertes de preguntes i debats sobre les matèries estudiades

"Una de les millors escoles de Barcelona"..
"Súper professors, amb molt de coneixement per a compartir.
El lloc ideal per als amants del moviment i del teatre".
Vídeos Diplomatura
Vídeos Diplomatura
Tècnica
Improvisació
Repertori
Composició
Sara, Catalunya
“Professors molt professionals i propers al mateix temps. Genials.”